onsdag 5 maj 2021

Rida, mysa, bättringsväg

 Jaa, vad har jag gjort i helgen som var och vardagarna därefter? Ridit förstås. Det har varit voltarbete, grusväg omvartannat och massa träning. Jättekul. 

En av dagarna blev det dock mysdag med borstning på schemat. Både Solfari och Teo fick sig en rejäl avborstning och pannlugg, man, svans fick också sig en genomgång med balsamspray och kam.

Min hovslagare gav mig ett tips. Istället för pälsglans så kan man blanda vatten och balsam i en flaska och voilá så har man utredningsspray. Magiskt enkelt och mycket billigare än pälsglans. 

Nu börjar jag äntligen se en förbättring på Solfari. Pungpåsen börjar minska i storlek men jag fick fortsätta med penicillinkuren 3 dgr till. Så totalt 8 dagar fick han penicillin. Jag noterade i morse att äntligen börjar det se ut att vända. Det tog lång tid det här! Enkel att hantera har han blivit i alla fall och det är magiskt hur snabbt det vänder så fort kulorna försvinner.  Nu är han helt enkelt en gosig, enkel häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar