måndag 19 oktober 2020

Benhamra-tävling

I helgen följde jag med som skötare till en av mina stallkompisar. Det var en inofficiell tävling på Benhamra i Brottby vilket är ca 5 min med bil från oss, så självklart tävlade hon där! Jag tänkte vara med men var lite för seg på att anmäla mig och när jag väl hade bestämt mig så var tävlingen full. Teo är lite kinkig med underlaget, det ska vara hårdstampat för honom, och jag var lite orolig om det skulle var mjuk ridhusbotten.. Men det var ganska ok, lite energidämpande underlag men ändå helt ok. 

Vi kom dit, installerade släp och bil på plats, organiserade oss, kollade var allt fanns och noterade att ridhuset var uppvärmt! Vilken lyx!! 


Stallkompis var med på ryttarmötet så jag tog hästen som den duktiga skötaren jag är och värmde upp genom att promenera runt lite.

Sedan tävlades det och efteråt satte vi in hästen i transporten medan vi bänkade oss på läktaren med kaffe och bullar.

Jaja, Ida var med i sin lilla bärbara mjuka väska.. Måste fixa en ny åt henne, den här börjar gå sönder.

Ja och så var det dags för femgång. Jag stod och höll tiden, som man ska som skötare, och försökte hålla humöret uppe för båda men det var kallt och helt plötsligt började det snöa! Eller man kanske kan säga: Det skulle regna men det var så kallt så det började hagla..


Och så var femgången över, vi var klara för dagen och prisrosett inhämtades

Bra dag, otroligt bra arrangerat av 2 privatpersoner, MYCKET bra musik som inte var den normala slentrianmässiga dunka-dunka musiken utan varje gångart anpassades till musik och lite klassiskt ibland. Stort eloge till den som valde musik. Vi kan lugnt säga att OM de gör en till sån här tävling, så kommer jag anmäla mig direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar