måndag 26 oktober 2020

Mycket nu

 Tjohoo, det har varit ett tag sedan jag skrev. Lite mycket så här inför årsskiftet, som vanligt och så måste man komma in i mörker-rutiner. Vänja sig vid att vara i stallet i becksvart mörker, acceptera läget att rida i mörkret, jobba i mörkret, ta in och släppa ut hästarna i mörker och jaaa.. det är svart helt enkelt, tack och lov för pannlampor!

Rider gör jag, jobbar gör jag och hemmet är väl det som får lida. Hinner inte riktigt med det just nu men det kommer nog. 

Passade på att beställa hem lite vinterkläder så det blev en fin svart kappa och ett par ridskor. Nu är jag äntligen riggad för vintern! 

Pållarna mår gott men det är klart, hagarna börjar bli en smula blöta och leriga, då det regnar hela tiden. Teo går fint och nu måste jag sannerligen träna för hela vårt gäng i stallet har anmält oss till Benhamra jultävling! Tjoho, så roligt,. Jag ska tävla V2 och mina stallkompisar tävlar T8, V5, F2, Stilpass. Jättekul att hela gänget åker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar