fredag 27 mars 2020

Galopp och ingen tävling

Igår red jag på vallen-stigen som är exakt som det låter.. En liten smal ridstig på en hövall. Den har varit lerig, förstås, men nu är den torr och fin och har det där perfekta mjukheten med fjädring som jag söker.

Så det blev några fram och tillbaka rundor på den lilla slingan. I skritt, i tölt och så galopp. För det var galopp jag skulle öva. Fatta galopp från skritt. Tempoväxlingar i galopp. Galopp med lite ställning osv. Galopp helt enkelt. Teo har en underbar galopp och man kan öva i alla tempon. Så efter några rundor så var jag jättenöjd och slutade - man ska sluta när det går som bäst!

Skrittade hemåt, sadlade, tränsade av och sedan ut i hagen med hela bunten.

Väldigt mysig kväll

Han är för snygg min lille pålle..
Bilden gör inte rättvisa åt hästen. Han stod och ställde upp sig så mycket bättre innan jag tog fram kameran.

Sleipnir har nu beslutat att, den enda tävling jag har anmält mig till i vår, blir inställd. Tråkigt men väldigt klokt beslut. Inte för att jag tror att vi är alltför nära varandra när vi tävlar eller sitter som publik, området är stort, men om någon domare eller annan funktionär blir snuvig så måste de ju stanna hemma och då blir det ett stort bekymmer för tävlingsledaren. Så jag tycker det är väldigt klokt att ställa in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar