onsdag 18 mars 2020

Underbar energifyllda turer

Men vilken helg och vilken start på veckan!! Vi har ridit ut både lördag, söndag och måndag -  underbara långa härliga tölt/galopp/trav rundor utan en tanke på några som helst bekymmer. Vi har med glada leenden, glada tillrop dundrat på med våra hästar i det underbara väder det har varit.
Grabben..

Vilken energipåfyllning det har varit!! Mycket välbehövliga rundor med svettiga hästar som svettiga ryttare och massa massa energi. Sånt här behövs ofta och gärna!

Det kan bli så att våra hästar kommer få börja vänja sig vid att vara ute dygnet om nu.. Jag har börjat känna att storstallet som vi bor granne med - typ 2 meter korridor mellan oss - har lite väl hostiga hästar inne hos sig och det börjar bli så ljust ute nu samt det börjar torka upp i hagarna och jag börjar bli lite väl trött efter vinterns alla pass, att det är dags att låta hästarna gå ute dygnet om. Kanske inte varje natt men lite då och då..

Det är nästan bara 1 månad kvar tills de verkligen kommer gå ute dygnet om och det kan kännas skönt för oss människor att inte behöva stressa till stallet för att ta in/ta ut hästarna. När de är ute kan man vara lite mer flexibel med tiderna.. och vi har fortfarande våra automater i hagen.
Jaja, vi får se. Vi ska diskutera igenom det ikväll.. Jag vet att jag ofta vill slänga ut hästarna på tok för tidigt (typ nu) och jag vet att jag ofta får ändra mig pga vädret men det skulle vara så skönt att  få en liten paus...

Teo har det rätt gott i sin box


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar