fredag 6 mars 2020

Tävling..

Den 25 april ska jag tävla, jag tror faktiskt det kommer bli min enda tävling det här året. Varför? Dels för att Solfari kommer och om jag tävlar så kanske han blir ensam i hagen eftersom mina stallkompisars hästar är de enda två som går med honom då (förhoppningsvis) eller så kommer han bara gå med Teo och då är det helt uteslutet.. Men det är inte enda anledningen..

Teo är inte Brana... Brana var lätt, smidig, kattlik, flotta steg, temperament som en argsint geting men sååå vacker att se på under ryttare.. Teo är tung, ganska ovillig, medelmåttiga steg, temperament som en glaciär men otroligt vacker att se på utan ryttare..


Teo är väldigt bra för mig just nu men det är ingen flott tävlingshäst.. ännu...  Just nu tränar vi och leker och när Solfari kommer så blir det unghästträning för oss båda. För vi är ett team Teo och jag.


Kanske blir hans gångarter mer utvecklade, han är bara 8 år och enligt vad alla säger så är Prins-avkommor sena av sig.. Vi får se.. Jag bryr mig egentligen inte, Teo är en bra kompis för mig och han kommer hjälpa mig med träning av Solfari. Det räcker så.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar