tisdag 21 januari 2020

Uteritt

Fått upp blogg-tempot igen tror jag :-D

Igår var en härlig kväll med stallkompisarna! Vi snackade, borstade, mockade, sadlade, tränsade och drog på reflexer, pannlampa för en härlig runda på grusvägen. Tölt tölt tölt stod på schemat. En av hästarna har vilat i 6 veckor och är precis igångstartad, så hästens kondis är inte den bästa just nu.

Så vi har lite lägre tempo och bara tuffar på. Teo var knappt varm ens när vi kom tillbaka till stallet, den andra hästen var svettig men rätt ok och den lilla rehab-hästen var flåsig och svettig. Hmm? Jag har nog tränat på rätt bra med Teo noterade jag.

Gårdagen blev utan nosgrimma (som jag har lovat mig själv) men med bett då jag misstänkte att Teo skulle vara lite het då vi red med gänget igen - vilket han var.

För mitt egna minne nu då, Teo äter:
7kg hösilage
ca 4dl slobber
ca 4dl havre

och man känner revbenen med platt hand som stryks lätt mot sidan av honom men man ser inte revbenen. Ska fota idag så jag har en bild att jämföra mot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar