torsdag 23 januari 2020

I min bubbla på volten

Igår tog jag och min stallkompis det väldigt lugnt i stallet.. Vi mockade, satt och snackade en hel del medan hästarna åt sitt insläppsfoder, borstade lååångsamt, sadlade och tränsade för att rida på volten... vars belysning inte fungerade igår kväll. Snopet...

Men, har man bestämt volten så har man!! Så vi tog på oss pannlampor och red på varsin volt i våra egna bubblor. Gick väldigt bra för oss båda. Jag började med skänkelvikningar, sedan åttavolter och därefter tölt på åttavolt. Red på hackamore gjorde jag också, minsann!!

Både jag och min stallkompis red i våra egna bubblor, inte ett ljud kom från oss förutom några "BRA" från oss båda till våra hästar. Vi både var riktigt nöjda efter en stunds ridning och så var vi klara och nöjda.. Tog upp hästarna och andades, njöt av friden, lugnet och kylan..

Riktigt bra kväll. Energipåfyllande och samtidigt lugnande kväll.. Magiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar