tisdag 28 januari 2020

Longering

Tog in alla hästar igår och jösses så pigg Teo var.. Han sidosteppade hela vägen upp och jag hade inte tänkt att rida eftersom jag själv var lite trött så det fick bli en enkel longering istället.

På med grimman och pannlampan och så ut till ridvolten, jag orkade inte ens tända belysningen! Men jösses säger jag!! Teo rusade runt i linan, bockade, galopperade, gasade, slängde sig.. Han var pigg pigg piiiigg och busig. Så han fick sannerligen dundra på i båda varven och ville inte stanna. Typ 30 minuter senare så var han äntligen tömd på energi (nåja) och stannade upp.. Då tog vi en liten runda igen fast mer kontrollerat och sen var det upp till stallet igen.

Jag har alltid varit lite orolig över att han är ojämn i steget men det fanns inte en enda tillstymmelse av det idag, så jag misstänker att när han är lite lat, så segar han på steget och vill inte gå på, vilket gör att han ser ojämn ut. För igår kväll - fanns det inte en endaste ojämnhet, varken i början eller i slutet, hur små eller stora volter han än gick på. Däremot noterade jag att han är rätt flott i steget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar