tisdag 26 juni 2018

Bromsar och hästar ville ej ut igen

När jag kom till hagen idag så kom Kjartan i full galopp till mig. Han HATAR bromsar och jag såg att det har dykt upp massvis med broms runt hästarna. Teo och Mestur hade minst 10 bromsar på sig..  Det var den typ som är ganska färggrann på vingarna..

Så Kjartan mer eller mindre skrek "TA IN MIG!!!" vilket jag naturligtvis gjorde.
Sedan hämtade jag resten av hästarna.

Red Teo en ganska intensiv och lång runda i tölt, ökad som mellan- som långsamt tempo och så galopp. Han har lite svårt att förstå galoppfattningen, eller så ber jag väldigt otydligt, så vi jobbade igenom oss en stund med själva fattningarna.

Efter en lång runda, där vi båda blev totalt sjöblöta, så spolade jag av honom och stoppade in honom i boxen. Jag skulle släppa ut båda men ingen av dem ville gå ut så de fick vara kvar inne en stund medan jag donade och fixade, så efter ca 45 min till så fick jag mer eller mindre dra ut dem från stallet. Knashästar.. Nåja, skönt att veta att de trivs i stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar