fredag 21 april 2017

Nyharvad ridvolt

Tänk att man kan bli så lycklig för att se att ridvolten är helt nyharvad.. och det bästa av allt - det var inte jag som gjorde det..


Jag hade inte tänkt att rida eftersom jag är ganska sjuk men när jag såg ridvolten så kunde jag inte låta bli. Den bjöd in mig på en liten ridtur..

Så Teo och jag övade på serpentiner, halvt igenom, snett igenom, volter, sidvärtsrörelser, trav, tölt, skritt.. Sedan ut på grusvägen och så drog vi några repor tölt där också.. Vidare till ängen där vi tog galopp i båda "varven" och så trav.. Underbart!!

Satt av och ledde honom hemåt, medan det visslade i mina luftrör.. Hmm?? Borstade av killen, stretchade lite olika delar och så in i boxen.. Snackade med några stallkompisar, njöt av kvällen och så åkte jag hem.. Totalt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar