torsdag 7 juli 2016

Dags att byta jobb..

Efter ungefär 2 år på mitt jobb så blev läget så att jag kommer byta jobb. Jag stortrivs på mitt nuvarande jobb men ibland så kommer andra möjligheter framför dig och då måste man ta för sig.
Så jag börjar på mitt nya jobb den 1 september och ska göra ungefär samma saker som jag gör på mitt nuvarande och dessutom på samma ort, så jag ska inte tråka ut er med och berätta vad jag gör..

Det bästa är förstås att Ida kan hänga med på det nya jobbet också! Det är numera ett av mina grundkrav - hunden ska med!!


Jag tror inte folk förstår hur mycket en hund på arbetet kan göra - många kommer in här på mitt gamla jobb och kelar med Ida. Bara för att få lite kärlek, lite ömhet och ta en mikropaus.

En av arbetskollegorna som gärna snor till sig lite kelstunder med Ida

Det nästbästa nu är att jag tror jag kommer få ett eget rum, nu delar jag rum med ca 5-6 andra personer - vilket då leder till att Ida får ett helt stort rum att vara på.. Inte bara en liten sektion tilldelat utan hela rummet, eftersom jag kommer installera en barngrind vid dörren.. Woop woop..

Nu hoppas jag att trenden fortsätter och att Brana då också blir fin och fräsch lagom till att jag börjar nya jobbet..

4 dagar kvar till klinikbesök för Brana
56 dagar kvar tills jag börjar på nya jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar