onsdag 8 oktober 2014

Lektion, Uteritt..

Jag började kvällen med lektion för Nilla och Svipa. Det är sagolikt så mycket förbättrade de har blivit. Taktrena, mjuka och följsamma med den där explosiviteten som jag såg att Svipa hade från början.. Jag tror att 2015 kommer bli Nilla & Svipas år..

Sedan "tvingade" jag Nilla till att rida Kjartan då jag behöver motionera både Brana och Kjartan och Brana är inte så förtjust i att Kjartan går så nära när jag handhästar honom. Så på med prylarna och ut i skogen. Båda hästarna verkade vara mycket nöjda med att få trava ibland, skritta ibland, ca 1timme och vi mötte massa andra stooora hästar längs med den här mycket populära grusvägen...

Efter lite pustande i boxarna, efter ridningen, fick alla 3 hästarna på sig varsina regntäcken och sedan ut i hagen.

Nilla & Kjartan, redo för skogsrundan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar