onsdag 15 oktober 2014

Mitt hem

När jag tänker bakåt så har det hänt mycket det här året.. Nytt efternamn (nåja, nygammalt), ny bil, nytt jobb och så nytt hem.. Det har hänt mycket på ett år!! Det som har varit roligast är ju mitt hem då jag trivs så enormt mycket hemma..

Mitt hem har sannerligen förändrats från sommarställe till permanenthem. Jag minns knappt hur det såg ut från början med allt trä (bastukänsla), snuskig toalett och prylar överallt. Tror jag ska göra ett fotocollage att sätta upp hemma på hur det såg ut förut.
Nu är allt vitt, creme, grönt och badrummet är nytt. Pappa sa en rolig sak: "Kaklet i köket har väl alltid varit vitt?".. T om han har glömt bort hur det såg ut från början, kaklet var gröngulbrunt i sånt där 70-tals format - jag målade kaklet vitt.

Det har hänt mycket sedan jag stoppade nyckeln i låset för första gången, 27 maj 2014. På bara 4 månader har huset genomgått en enorm förändring! Nästa år kommer nog huset få en ny kostym också i form av grönt och vitt..

Huset före
 Huset efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar