måndag 4 augusti 2014

Skön familjehelg

Helgen började med en resa till Ockelbo.. Underbart ställe och vi hade renovera bastu på schemat.. Måla, tvätta, lägga matta osv.
Mamma                                     Syster Monica

Sen drog jag hem mitt i natten på lördagen och skulle prova att följa GPS:en jag har i mobilen. Den skickade ut mig rakt in i skogen och sen dog batteriet.. Tack för den! Det var att köra vidare på måfå men till slut hittade jag några skyltar som jag kände igen och så var jag hemma igen.

Söndagen vaknade jag till ett hejdundrande väder - blixt och åska. Jag fick höra att Brottby Gårds 2 stora lador träffades av blixten och brann ner. Tack och lov var det inga djur där inne.

Senare på dagen då vädret hade lugnat ner sig så blev lite ridning (!?!)... Kjartan fick ett litet motionspass på ridvolten i trav på åttavolter. Inte allför länge då han inte har gått på ett bra tag och då ska man inte ta i för mycket. Brana fick lite ompyssling och så fick de gå ut igen i hagarna. Kvällen avslutades med bullbak.

17 dagar kvar till Evidensia-besöket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar