torsdag 30 maj 2024

Ny stallkompis på gång

 Ibland går det fort och det verkar som om vi på Toftesta har fått gott rykte för våra stallplatser går åt som smält smör när en plats är ledig. Jag la ut en annons på hästnet för 2 veckor sedan och 4 personer har hört av sig inom 1 vecka varav en person kom och tittade, tog platsen och flyttar in nästa helg. 

Det känns så fint att alla i stallet är så otroligt snälla, rara, hjälpsamma och trevliga och alla nykomlingar får allltid sådant gott välkomnande. Jag gillar sånt. Själv känner jag mig lite som tjatigaAnna kombinerat med snickarPelle. För antingen får jag påminna folk om hur vi hanterar saker i stallet eller så står jag med en skruvdragare i handen. Men det är väl så, när allt går så bra som det gör i stallet så är det småsaker jag poängterar om - ack så viktiga men ändå småsaker. 

Imorgon är min sista morgonfodring på 3 månader för därefter är det bara kvällsfodringar på rullande schema som gäller. Var 14:e dag har jag kvällen och ska visitera alla hästar  ute i hagarna och var 8:e helg är det samma sak. Riktigt skönt och jag har längtat efter att få vara ledig på mornarna, det har börjat slita lite efter denna flytt från litet isis-stall till stort isis-stall. Det har varit mycket som har behövts ordnas, byggas, tänkas, fixas och reda ut. Har det varit värt det?? Japp!! Men jag är ändå lite sliten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar