torsdag 9 februari 2023

49 år, 11 månader, 28 dagar gammal

 Jag trodde inte den här dagen skulle komma :-) Dagen då jag nästan är 50år. 50år!! 

Jag känner mig fortfarande som en löjlig tonåring med osäkerheter och annat men jag vet att jag är starkare, både mentalt och fysiskt. Har jag en ålderskris?? Nope, jag är inte av den typen som krisar när man blir äldre - åldern är bara en siffra, man är som man är och känner sig som man känner sig. Men det känns lite roligt när jag bara har "ungdomar" i stallet nu och jag är den som är äldst i isis-stallet. 

När jag tittar på mina mål jag hade när jag var yngre så var det att: Äga en gård där jag kunde ha hästar, bo ihop med en underbar karl, jobba med hästar (helst) eller ha ett välbetalt jobb. 

Hmm?? Undrar vad som gick snett egentligen *fniss*.. För jag är singel, bor i ett litet fritidshus men driver förstås ett isisstall längre bort och älskar mitt jobb jag har nu.

Ångrar jag något i livet?? Nej, det är det som har gjort mig till den jag är. Utan erfarenheter så lär man sig inget och jag har lärt mig massvis, mestadels om vem jag är, vad jag vill och vad jag kan.
Man är aldrig färdiglärd och jag älskar att lära mig nya saker, både i arbetslivet, hästlivet och hemmalivet.

Ser fram emot min födelsedag som är på söndag, som inte ska firas särskilt mycket eftersom jag har valt att inte göra något. Men längre fram när det är varmare kommer familjen över och ger mig min födelsedagspresent: Arbetskraft!! Vilket kommer uppskattas enormt. 



  • 18259 dagar gammal
  • 49,99 år
  • 599,89 månader
  • 2 608,43 veckor
  • 438 216,00 timmar
  • 26292960 minuter
  • 1577577600 sekunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar