onsdag 3 augusti 2022

Hur tränar jag Solfari just nu?

 Nu rider jag mestadels på Solfari men eftersom jag vill att han ska hålla länge så tar jag det väldigt lugnt.

Så här jobbar jag nu:

  1. Går ner till ridvolten med honom. 
  2. Sitter upp, ger morot och berömmer
  3. Skrittar iväg
  4. Svänger lite, berömmer, ger morot
  5. Svänger lite mer, skrittar. Berömmer massvis och ger morot.
Det är massa skritt, kort ridtid och väldigt mycket beröm, mycket morotsbitar men jag vill att grunderna ska sitta riktigt bra, dessutom ska han orka bära mig, få upp styrkan och ha balans i kroppen. 

Det går bra! Det går riktigt bra!! Jag är så nöjd med min mycket långsamma inridning, äntligen kan jag göra som jag vill och hur jag vill och hur länge jag vill. Jag har inte bråttom, han ska hålla i minst 30år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar