tisdag 2 augusti 2022

En vilodag per vecka

 Jag måste ge mig själv åtminstone en hästfri dag i veckan.. Ibland kan det bli lite för mycket av det goda och bara för att jag ger hästarna en ledig dag brukar det oftast inte innebära att jag får en ledig kväll, utan jag är oftast i stallet och gör massa saker. Det är inte ok. Även jag kan behöva en ledig dag då jag kan ägna mig åt andra saker; handla, städa, tvätta eller bara läsa en god bok.

Så, igår var en (nästan) hästfri dag. Jag passade på att åka och hälsa på mina föräldrar - de kommer nästan alltid hem till mig men när de är hemma hos mig så jobbas det alltid. Nu fick jag en mysig kväll med pannkakor, fika, massa prat och så lite problemlösning med alla deras tekniska saker. 

Sedan passerade jag hagen på kvällen för att kolla hästarna och ge dem lite vatten.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar