fredag 12 mars 2021

Hingslicens??

 Börjar det inte bli dags snart att fixa licens till Solfari?? Undrar om det finns något intresse för honom? Men när jag läser på lite så får jag inte längre fixa licens för honom... suck.. Så jag får väl vänta lite tills vi är redo då. 

Det här är från SIF Avels hemsida. 

Hingslicens obegränad: Jag har ingen bedömd hingst då han är för ung.
BLUP-licens: Solfari har i nuläget tappat BLUP:en från 116 till 111.
Gårdslicens:  Jag äger inget sto..

HINGSTLICENS, obegränsat antal ston

  • Hingsten ska vara totalbedömd på en FEIF bedömning
  • Blup  minst 95


BLUP-LICENS, obegränsat antal ston


GÅRDSHINGSTLICENS

  • Gäller för 1 sto som har identiskt ägarförhållande som hingsten registrerat i WorldFengur
  • Godkänd veterinärbesiktning vid första ansökan. Länk till veterinärbesiktningsintyg.
  • Det är möjligt att lösa flera gårdshingstlicenser per hingst och säsong


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar