torsdag 3 december 2020

IDA!!

För 9 år sedan beslutade jag att jag ville ha en ny voffa. Det skulle alltid vara en liten voffa, en tik, med få avelsproblem och gärna vänlig, familjär.. Jag hade sett några bichon havanaise lite överallt, intervjuat en del av ägarna och funnit att den här hunden passar mig perfekt!  På den tiden hade jag en sambo och vi skulle köpa hunden ihop.  

Den 3 december 2011 fick jag en bild från uppfödaren, Team Holländers, "här är din hund".. Det var en liten svart/vit råtta, inte större än en handflata på bilden.  Jag kunde inte vara lyckligare då man inte kan veta om tiken skulle föda fram några flickor eller om det bara skulle bli pojkar. Men det blev en liten flicka, eller rättare sagt, 3 flickor..   Men min fick namnet:

Team Holländers Feliz Navidad

Åkte och hälsade på henne efter några veckor, jag+sambon+en kompis till sambon. Jag var salig, vilken sötnos. Betalade handpenning och sedan inväntade och förberedde hemmet för ankomst.

I slutet av februari, efter 12 veckors lååång väntan, fick jag äntligen åka och hämta henne. Blev lite dramatisk början då sambo backade ur men det löste jag och tack och lov för det - nu när man tittar bakåt! Hon var bara min från början!

Gnälligare och klängigare valp fick man leta efter, hon skrek så fort jag försvann 1 meter från hennes sida. Vi tillbringade 1 vecka hemma tillsammans så att vi fick lära känna varandra, lära oss rutinerna och sedan fick hon börja följa med på jobbet. 

Efter det, har hon alltid följt med mig överallt, vart jag än åker, gör eller tillbringar min tid. För det är väl ändå så man tänker sig när man skaffar sig en 4-bent liten kompis..

Puss på dig, Ida!! Min bästis, min trygghet, min kärlek. Grattis på födelsedagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar