tisdag 29 september 2020

Vila & Botulism-spruta

 Igår kom jag till stallet och fixade och donade med hästarna men orken tog slut och jag red inte. De fick helt enkelt vila. Däremot tog jag en promenad runt hagen och mätte strömmen, runt 6000Volt i alla trådar runt hela hagen, jag är mycket nöjd med detta. 

Imorse kom min eminenta vardagsveterinär och gav Solfari sista grunddosen av skyddet mot botulism. Så nu äntligen är han skyddad så gott det går mot att få botulism.  Jag tycker att man ska försöka skydda sina hästar så mycket man kan mot alla hemskheter och de som undviker att ge hästar skydd mot t ex hästinfluensa, stelkramp, botulism borde ta sig en funderare.. Det är hemska sjukdomar som kan leda till döden och vissa av dem leder direkt till döden. Visst, man kan inte skydda mot allt men om man kan för en ganska liten kostnad så tycker jag att man borde ta den. Men, nu är Solfari grundad mot allt och skyddad så mycket det går.

Veterinären tycker att Solfari är riktigt underbar, så mild och rar hingst sa hon.. Veterinären älskar Ida och undrade varför jag inte hade tagit valpar på en sån underbar liten voffe men näää. Det vill jag inte. Hon gillar Teo också men föll nog lite extra för Solfari.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar