måndag 14 september 2020

Ny sadel eller inte??

 Jag älskar min sadel.. Det är den bäst sadel jag har haft tror jag men den verkar sitta lite knasigt på Teo. Det känns som om den åker in i manken på honom och tippar framåt. Det kan vara så att jag har bytt till ett kopparjärn som är för stort för honom och det ska jag undersöka ikväll men det kan också vara så att den inte riktigt funkar för honom.

Jag köpte sadeln när jag hade Brana och hon hade vanlig kort rygg men Teo har väldigt lång rygg, så han kanske behöver en annan typ av sadel. 

Det känns lite som om jag behöver en sadel som är mer öppen runt hans bogar men stadig på ryggen och då för mig en sadel med rejäla vulster, gärna fram och bak och så låånga kåpor för mina ben. Jaja, vi får se vad som händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar