söndag 29 december 2019

Semestertölt

Jag har semester just nu, som jag alltid har. Jag älskar vintern och att vara ute när det är massa snö, is, sol och kyla men det här året.. nja, det är inte så mycket snö, kyla eller så. Det är mer lera, regn och plusgrader.

Men jag har ändå semester och njuter av ledigheten. Vilar, sover rätt mycket faktiskt då det har varit ett tungt år med jobbet men naturligtvis rider jag. Jag tränar massvis på Teo... Försöker hitta perfekta läget, perfekta takten, hitta hur vi ska kommunicera osv. Teo är riktigt RIKTIGT pigg!

Han dansar runt i grimman vid intag och dansar när jag rider,. Massa vilja, precis som jag vill ha det.
Jag har fått öka på både grovfoder och kraftfoder då jag rider lite mer. 

Vi fortsätter med piaffen och tölten hela tiden .. känns som jag har hittat en bra tråd att följa nu,..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar