tisdag 3 december 2019

Ida 8 år!

Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller min bästa trasselsudd Ida 8 år!! Tänk att jag har haft förmånen att ha henne så länge, eller ja - jag fick henne inte förrän hon var runt 10 veckor men jag minns så väl första bilden på henne.. 


En liten mörkbrunvit råtta i handen på uppfödaren med texten: "Här är din tik, Anna"..

Jag var så glad, så lycklig. Tanken var att jag och min dåvarande sambo skulle dela på voffsan, så vi skulle köpa halva henne var men det blev lite ändring i sista minuten så jag köpte hela henne och det är jag väldigt glad för nu. Det är han som har döpt henne - riktigt bra namn, han var riktigt bra på att hitta på namn på hundar.

Kennel Team Holländers Feliz Navidad heter hon egentligen men har då tilltalsnamnet Ida. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte henne och hon har följt mig i 8år på 2 stora flyttar varav den ena var mycket ledsam.. Hon har följt med mig på 3 jobb, hästtävlingar, kurser, resor, sorgestunder och allt annat jag gör. Min bästa livskamrat!!



Hatar trimning
 



Hjälper till på jobbet

Ida älskar att sitta på hästar. Den här rumpan tillhör Svipa



Ridturer hänger hon gärna med på

Första arbetsdagen. 11 veckor gammal

Första dagen jag & Ida gick in i vårt nya hus som ägare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar