torsdag 22 augusti 2019

Semestern rullar på

Åhh så skönt det är med semester... Det har skett mycket den första semesterveckan.

Solfari har jag hälsat på, rider gör jag och så har jag tävlat men sedan är det jobb hemma: Det är ved som klyvs för fulla muggar, jag har fixat dränering för ett stuprör där allt regnvatten har runnit ut och fått all jord att rasa nerför slänten.. 
En liten stentrappa har jag också byggt.. 

Pappa har under tiden hjälpt mig med att bygga en stengång upp till min ytterdörr och så har han även börjat med staketet på framsidan medan jag då har rivit ner det gamla staketet. Avloppets rör, som har sett ut som någon ubåt som ska träda fram ur jorden, har fått en trälåda runt sig så jag slipper se skräpet.. Så den här veckan har det rullat på bra!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar