söndag 18 augusti 2019

Regnig geadingakeppni & LH Kappi

Oj, vilket regnväder. Tack och lov var det varmt nog så jag blev inte så besvärad av regnet. Teo däremot blev nog lite för kall, han var lite låg i sin lilla regniga hage.
Mamma och jag njöt av kokt korv, skydd i form av parasoll och vi hade det väldigt trevligt.



Framridningen gick bra, lugn och fin Teo som lyssnade fint på mig.  Sedan var det dags!! Regnet öste ner och vi kom till collectingring där Teo helt plötsligt sa "NEJ" och viftade till lite med huvudet. Jag bad honom gå in och det gjorde han, tack och lov.

Vi började med långsam tölt (helt fel mot vad jag skulle göra) - poängen var väl helt ok, konstigt nog var poängen högre än jag förväntade mig.. Likaså ökade tempot tölt - poängen var höga...  Slog över till trav.. Tyckte det kändes fint men här fick jag sämre poäng. Undrar om det är att han trampar under dåligt eller om det är höjden på knälyften fram???  Sedan skritt och här fick jag över 8,X -konstigt, det kändes inte som det.. Sedan galopp - jag fattade galopp, perfekt och så mjuk fin galopp och ökade på vilket han svarade på bra.. saktade ner till kort galopp igen jättefint och så ökade på igen. Men även  här var det lite låga poäng mot vad jag trodde jag skulle få... Vilja och form var också rätt krassa.

Nåja - jag är mycket nöjd!! Teo höll inte på och stökade vid nedridningen till collectingring och han var inte blyg på ovalbanan. Så jag är helnöjd! Jag hade ett mål på 7,40 och trodde inte jag skulle nå dit men fick 7,62.. Mycket nöjd!! Tjohooo

Men jag är mindre nöjd med den där appen.. Inte så kul att behöva dra fram ryttarbrev, startlistor osv vidare den där appen och att behöva se startlistorna uppdateras i den appen.. Min mobil hängde sig, tuggade länge, hittade inte appen, hittade inte resultaten eller startlistorna.  Näe, den är inte poppis hos mig. Men så tycker jag att ALLA föreningenar ska ha EN ENDA SIDA tillsammans.. Indta fanns ju  - varför kunde de inte fortsätta med den?? Eller Icesale? Måste vi ha miljoner med resulatsidor, miljoner med ställen att anmäla sig på..  Nej, jag tycker inte om detta.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar