måndag 26 november 2018

Carola, Dörr-vända, Ridning

Men vilken lång och härlig helg det har varit, magiskt lång då jag var på jul-konsert i fredags och lyssnade på Carola på Steninge slott. Eller inte i slottet utan i en oisolerad lada. Just det - ni läste rätt, en O-ISOLERAD lada i -5 grader.. Jag kan säga att det var kallt.. Kallt med mysigt. Det stod på hemsidan att man skulle klä sig varmt och att rejäla ytterkläder var att rekommendera och det kan jag lova att det viktigt!! För att sitta i ca 2 timmar på en plaststol i en lada som var ungefär 5 grader, då behövdes kläder. Men jag är ju "van" med kyla så jag var väl påklädd.. Vi fick handvärmare och filt.. Väldigt lyxigt.
 Jag kan säga att vi satt näära podiet där hon gick fram och tillbaka men jag kan också säga att stolarna var hemska, podiet var lite för lågt så man såg inte riktigt men vad gör det?!!! Carola sjunger så otroligt vackert, man kan tro att rösten är play-back och fejkad men det är verkligen hennes röst.. Skulle jag göra det igen?? Jajamän!!!

 
Lördagen kom mina föräldrar och min suveräne pappa vände på min ytterdörr. Den har öppnats inåt vilket har varit lite frustrerande så nu öppnas den ut mot naturen och allt blev så mycket lättare. Nu kan jag lägga matta precis innanför dörren utan att dörren tar emot och på så sätt är det enklare att hålla rent golvet. Jag fick lite snabb-utbildning på hur man ska göra när man vänder på dörrar.
Mamma och jag passade på att rätta till min flaggstångsbelysning, satte upp lite granris vid ingången och tomtarna kom fram inomhus - jag blev lite julig efter Carola..
 
 
Sedan mysig ridning i mörkret på kvällen... Och söndagen fortsatte med morgonfodring, lektion i Sollentuna - stor vacker häst, och så väga hösilage för hela nästa vecka i solskenets sista strålar för eftermiddagen.. Mys hela helgen!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar