fredag 30 november 2018

Mkt i veckan

Jamen oj så fort tiden går.. Det har varit fullt ös hela veckan från ungefär 04:30 till ca 23:00.. Det är nu man är glad över att man är en rutin-människa..

  • Gå upp, klä på sig, åka till stallet. Lägga ut hösilage i hagen, kolla staketet, fodra innehästar, täcka, ta ut, ta bort locket på vattenbaljor, stänga grind.
  • Åka till jobbet, jobba...
  • Åka till stallet, mocka, fodra, ta in, täcka av, sadla på, rida ut, stretcha, borsta av, täcka på.
  • Åka hem, jobba (jo, det har varit lite mkt med jobbet nu) och så äta lite, sova..

Typ så har mina dagar varit. Tack och lov för ridningen i gnistrande natur.. Magiskt och verkligen energi-påfyllande.. Njuter varje gång jag sitter till häst.. Konstigt egentligen när man gör ungefär samma sak varje dag men jag blir lika glad varje gång jag sitter till häst.

Filmen visar (om än lite dåligt) hur det glittrar när jag rider Teo och handhästar Kjartan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar