onsdag 11 juli 2018

Smal Teo, nya skor, bra med familj

Lille Teo-gubben har nu 2 personer (mamma och min hovslagare) tyckt att han är smal.. inte mager och inte negativt smal men så som de brukar se ut på vintern, slimmad.. Tilläggas bör sägas att han rids inte i nuläget och går på "bete" dygnet om. Det visar tydligt att betet är helt slut hos oss. Om jag börjar rida nu så kommer han bli tunn.. Därför får han fortsatt vila en stund - dels pga värmen men även nu för att han har ingen energi till att tränas - den går åt till att hålla vikten.

Vi ska som sagt utöka hagen så mycket vi kan så att åtminstone Teo och Kjartan kan få mer mat. De behöver/kräver mer käk.  Kjartan stödfodras jämt men jag måste börja stödfodra Teo om det inte blir ändring.

Nya skor fick han också, min lille ungdom. Nya fina fötter med sulor, förstås. Han har sulor då han är rätt grund i hovarna och ömmar en smula när han går på stenar. Sulan är också rätt tunn så han behöver extra tjocka plastsulor så att han orkar med min ridning på grusvägarna. För det är bara sånt jag har - vanliga enkla plastsulor med typ tjärdrev innanför. Inga moderna silikonsaker här inte utan hederlig gammal 80-tals skoning.

Och min UNDERBARA familj!! Kan ni tänka er vilken tur jag har som har sån underbar kärleksfull familj?!  Här kommer vi direkt från Island, mamma, syrran och svågern och på måndagen dök de upp hemma hos mig för att jobba med tomten - medan jag jobbade på jobbet. Så de har kånkat, burit, krattat, kämpat med att få hela min vedhög förflyttad från en plats till en annan. På 2 dagar har de slitit och sedan åkte de hem. Bästa underbara familjen.. All kärlek åt er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar