måndag 23 juli 2018

Morgonturer..

Eftersom vädret är som vädret är så har jag fått ändra ridtiderna lite. M a o rider jag väääldigt tidigt, typ runt 05:30. Då är det svalt ute, runt 14 grader, solen har ännu inte hunnit värma naturen och jag orkar rida.

Så, både i lördags, söndags och imorse så red jag vid 05:30. Underbart!! Imorse fick jag t om sätta på mig en fleece-tröja, kändes lite ovant. Lördag och Måndag tog jag enklare rundor då jag hade Kjartan med mig.

Lördagen gick Teo otroligt dåligt. Han var seg, ville inte gå på, rollade, travtaktig och var rent ut sagt, värdelös ridning. Men!! Det var vår första dag efter 3 veckors vila samt Teo är ingen morgonkille - han gillar kvällar. Mornar är till för att sova.
Redo för uteritt på lördagen. Hästarna ser dock inte så villiga ut.
Söndagen red jag på volten och jobbade massvis med böjningar. Lite stel var han så det behövdes nog
 
Kan man ha bättre utsikt från ridvolten??
Imorse, alltså måndag, tog jag en runda då med Kjartan som handhäst och det var en helt annan häst. Villig (kan dock bero på att han har börjat få havre igen), mjuk, samarbetsvillig och väldigt bra gångarter. Kjartan hängde med så snällt bakom mig.
Dagens uteritt. Underbart med svalt väder.

Mmm, älskar att rida, särskilt när det är svalare ute.
Bästa årstiden för träning.. VINTER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar