tisdag 24 juli 2018

Instagrammar om Kjartan på Stormur

Stormur kör med en gästinstragram nu under sommaren för oss alla..  Så man får hojta till om att man vill vara med och sedan får man instagramma under Stormurs paraply i 1 vecka.

Den här veckan är min - för jag anmälde mig.. Så jag har valt att berätta om Kjartan och äldre hästar, för det finns nog inget mysigare än äldre hästar..

Så, ni som har instagram, sök upp stormurryttargrupp och läs!!

Det här var min teaser för veckan:
”Hejsan, Anna heter jag, rider & tävlar islandshästar, samt är instruktör. Men det här ska inte handla om mig utan om "min" gamla häst Kjartan. Det är mamma som äger honom men eftersom mamma och Kjartan numera är pensionärer och mamma har så mycket för sig hela tiden, så kom han till mig för några år sedan så jag fick sköta honom eftersom jag nästan alltid är i stallet.
Kjartan från Kobonäs föddes 1986 och är efter den legendariska Óðinn frá Sauðárkróki och undan Örk frá Arkarlæk vars pappa är Rökkvi frá Dalkoti (Kjartans morfar). De som är bra på matte kan snabbt räkna ut att Kjartan är 32 år gammal. Kjartan köpte mamma av Helene Blom där han gick i ridskolan. Mamma köpte honom år 2000 så hon har ägt honom sedan han var 14 år.
Nu är Kjartan 32 år och jag tänkte berätta lite om hur det är att sköta en äldre häst och lite vad man bör tänka på.. samt om charmen med just Kjartan & vad han har pysslat med under sitt liv med mig och mamma.. Välkomna till hans värld!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar