onsdag 21 juni 2017

Vaccination

Nu har båda hästarna fått sina vaccinations-sprutor och Kjartan har även fått sin stelkramps-spruta.
Det blev lite missförstånd med vilken dag veterinären skulle komma men men.. nu är allt fixat.

Teo ska nu få sin andra spruta i slutet av Juli och så sista sprutan om 6 månader., vilket då borde bli Januari.  I Juli får båda hästarna också sin botulism-spruta också..

Jag tycker det är helknasigt med att grunda om hästen bara för att vi ska tävla internationellt men sånt är livet. Veterinären jag hade tyckte också det var konstigt - veterinären sa faktiskt att det var bara vi islandshästar som hade denna regel..  inte vet jag... Jag gör som regelverket säger - enklast så.

Men nu får killarna ta en paus i 2 dagar och sen börjar jag träna igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar