fredag 2 juni 2017

Ketill

Jag har sökt lite då och då efter Ketills nya ägare.. Det är alltså valacken jag ägde FÖRE Brana..  Jag har visserligen haft telefonnummer och adress men det är alltid kul att bara se lite bilder eller chatta någon gång.. NU har jag hittat familjen :-)

Det här är Ketill och Jag.. Långtur 3 dagar med goa vänner - första turen var i Bålsta, andra turen var i Grillby och tredje turen var i Kårsta.  Vi tog transporten och åkte till varandra och red heeela dagen lång. Den här dagen var extremt varm så vi tog 2 timmars paus i skuggan av ett träd vid en kyrka.
Och ja - jag har en förkärlek till isabeller..

Han och jag har gjort massvis med roligt tillsammans. Långturer på flera dagar, unghästträningar, träningshästar, kurser och han introducerade mig till tävlingsbanorna. Han är en känslig individ men mycket lyhörd över vad ryttaren vill och litar fullständigt på ryttaren. Jag ville inte sälja honom men för att kunna köpa en ny häst och ha råd att leva, så blev jag tvungen att sälja honom...  

Han kom till en jättetrevlig familj och han bor kvar där fick jag höra igår. De rider kurser med honom och njuter av hans ålderdom.. Underbart.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar