måndag 30 oktober 2023

Förändring på G

 Det kommer ske lite förändringar i stallet men det återkommer jag till. Jag tror det kommer bli roligt, intressant och förhoppningsvis mer energipåfyllning i stallet.

En av de stora hästarna ska tyvärr tas bort i stallet idag då denna häst är för svår att hantera. Det är tråkigt och vi är alla ledsna för ägaren men det är ett beslut som vi respekterar och förstår men det gör det inte enklare. 

Det är inte enkelt att veta vad som händer vid hästarnas uppväxt och vid inridning och det här visar hur viktigt det är med flock och en stabil uppväxt/inridning. Hästar mår bra tillsammans och med rutiner och har de även en bra mamma så borde hästen bli lugn och trevlig. 

Min Brana var ju också lite svårhanterad, detta tror jag berodde på hennes mamma som jag har förstått var lite tokig. Branas mormor var också lite tokig såvitt jag har förstått så där ser man hur föl nedärver/lär sig efter deras mamma. Det är inte bara hingstarna som är viktiga, det är även mammorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar