måndag 28 augusti 2023

Tävling i helgen

 Jag skulle ha tävlat i söndags men när jag kom till stallet på söndagsmorgonen så noterade jag att Teos sko var helt sned och halva hovväggen var bortsliten. Tydligen hade han blivit förbannad på boxgrannen och ignorerat att flytta på fötterna vid attacken så där rök den skon.. och tävlingen.

Det var bara att ställa in tävlingen, ta loss sömmen och sedan vetflexa fast skon på hoven och ställa honom på box. Sms:ade hovis på söndagen och han ringde upp.. Bästa hovis som ringer på söndagen!!! Vi snackade en stund och hovis kommer idag, måndag för att sko om hela Teo på en gång. Jag måste komma på något smart med hans hovar, det går inte att sko var 3-4:e vecka.. 

Jag ska prova på det där medlet tänkte jag som man häller i de gamla sömhålen så de inte expanderar. Får se om det gör att hans hovar håller bättre. För det är ju det som är problemet, hovväggen håller inte ihop runt sömhålen och de gamla sömhålen tillsammans med de nya gör att hovväggen spricker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar