fredag 31 juli 2020

Vila

Igår fick Teo vila, det var nog välbehövligt. Jag var i hagen en stund och kelade med båda hästarna, kollade de andra två i regnet. Alla mådde gott och jag kollade om mina ville komma in en stund men eftersom båda inte kom till mig så antog jag att de inte ville komma in. Vill de in, så kommer de fram till mig, oftast. 

Så de fick vara ute i regnet som föll hela natten men å andra sidan var det 15 grader och mina killar hade gott om käk i hagen så det gick ingen nöd på dem. 

Och nu kan jag nog avslöja det jag skrev om tidigare. Vi kommer få en stallkamrat till i vårt islandsstall ikväll. En kompis som har stått där tidigare och hon kommer med sitt sto. Lite bökigt blir det ju med ett sto men det får helt enkelt fungera. Stoet kommer få egen hage i vår hage och mina killar kommer stå så långt bort från stoet som möjligt med stark ström mellan dem, ca 6000V. Båda är varmt välkomna och jag hoppas att det kommer fungera bra för oss alla :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar