onsdag 15 juli 2020

Solfari

Nu har veterinär varit på plats och kontrollerat Solfaris sår som aldrig läker. Det verkar som om veterinär mer tror på att det är en kraftig sparkskada och inte en pinne. Även sparkskador kan öppna upp stora sår under huden trots yttepytte litet ingångshål. Så det Solfari har är en kraftig lårkaka.

Såret läker fint enligt veterinär och jag ska fortsätta som jag gör. Tvätta med vatten, se till att hålla det öppet så det läker inifrån och i 5 dagar ska jag ge honom anti-inflammatoriskt. Tur att han är så lätt att jobba med, lätt och snäll. Stor effekt på medicinen noterar jag då skadan har gått från ganska stor citronstor knöl till ett plommon.

Och så händer det grejer i stallet men det berättar jag senare då allt är inte klart ännu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar