torsdag 10 januari 2019

Träning på volt

Det har gått alldeles för lång tid sedan jag verkligen tränade på volten, det har mestadels varit uteritter med Kjartan som handhäst. Men.. nu finns han inte mer...

SÅ, då är det väl dags att ta itu med voltarbetet igen!! Vilket jag gjorde igår. Vi övade lite serpentiner, volter små som stora och tölt samt galopp. Jag har noterat en bra sak - det faktum att jag har väldigt lätt hand. Jag har alltid trott att jag har varit hård i handen men nu noterade jag att tyglarna mestadels är väldigt lösa, jag rider m a o mer med sätet. Det är positivt. Det jag också har noterat är att jag är ganska lat när jag rider, jag driver inte på som jag har gjort tidigare. Det måste bli bättre.
Lat ryttare = Lat häst.

Teo däremot gick underbart bra. Villig, glad och "matade på" i tölten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar