torsdag 18 januari 2018

Väldigt trevligt..

Har det väldigt skönt i stallet nu eftersom jag har en stallkompis som samarbetar med mig. Väldigt lyxigt, väldigt roligt. 3 islandshästar och 1 ponny i hagen - perfekt.. Visst kunde hagen vara lite större men man får nöja sig med det man har och leva med det. Det blir trevligare i vår/sommar när hästarna kommer ut i sommarhagen som har massa träd, en härlig häck runt hela hagen och den är mager - så hästarna inte går upp i vikt = perfekt.

Nu när det är 4 hästar så är det faktiskt inte så många stallpass.. Typ: 2pass/häst/vecka. Detta beror på att vi har lunchautomat, nattautomat och så morgonfodrar jag varje vardagsmorgon (en gratistjänst som jag erbjuder eftersom jag åker förbi stallet varje dag till jobbet).

Så hästarna får 4 fodringar per dag med ca 6 timmar mellan varje fodringstillfälle.
Kl 06:00 Frukost i hagen
Kl 12:00 Lunch i hagen via automat
Kl 16-17:00 Insläppsmat i boxen
Kl 23:00 Kvällsmat i boxen

Är inte det perfekt?? Alltså stall som inte har automater - jag förstår inte hur ni fixar det. Automat är guld värd, oavsett vilken automat-typ det är..

Automat i boxen

Automat i hagen - fast nu är hagen byggd på annat sätt men....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar