måndag 29 januari 2018

Teo mår bättre

Teo's sår läker sakta men säkert. Han tycker det är rätt tråkigt att stå i egen hage men accepterar det. Äter gott och verkar må gott. Det jag har noterat är att han blir lite låg efter han har fått sin penicillinspruta, han blir rätt trött efteråt, vill gärna sova.
 
Såret läker som det ska, inifrån och han ömmar inte, äter bra och har ingen feber.
 
Själv var jag på IKEA i helgen och köpte en massa nya påsar till inne-fodret. Jag kände att det behövdes nya påsar så jag kan "donera" alla gamla påsar till utematen. Målet är att bara väga en gång i veckan vilket nu kommer att fungera. Men det kanske blev lite väl många påsar :-D

 
Sedan en massa bärande av möbler hemma hos föräldrar som ville möblera om. Fåtöljer som skulle upp från källaren, fåtöljer som skulle upp på vinden och mattor skulle bäras hit och dit. Men det blev fint när det blev klart.
 
Väl hemma igen, efter stallet ytterligare en gång för att spåna upp boxarna, så passade jag på att tvätta lite, trimma Ida en smula, bada henne och så dammsuga. Rätt skönt att göra allt på en dag så får man en hel vilodag på söndagen

Som blev exakt så.. vilodag på söndagen.. Therese hade morgonpasset så jag kunde sova ut, njuta av morgonen, Ida blev överlycklig över mysmorgon

 
Senare på kvällen åkte jag till stallet, mockade, vägde en massa hösilage (som ni ser på bilden ovanför) och mockade Teos lilla hage, borstade av killarna, gav Teo penicillin och så fixade och donade. Sedan hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar