fredag 28 augusti 2015

Bästa meddelandet från sjukhuset

Jag tillhör ju de som har passerat 40 och direkt efter man har fyllt 40 så får man en liten lapp från sjukhuset som säger att man är välkommen på mammografi och så ett datum samt en tid. Första gången jag gick dit tänkte jag inte så mycket på detta men den här gången så slog det mig mer. Antagligen för att jag har blivit äldre och har lite mer empati än förr plus en tevereklam med ett litet barn som berättar om att han "blev jätterädd" när han fick cancer (den tar hårt på mig, varje gång) samt att en vän har behandlats mot cancer rätt nyligen.

Jag har inte riktigt tänkt på denna elaka sjukdom på det här sättet men just bröstcancer kan ju alla få, ca 8000 kvinnor per år. Jag imponeras av de som har haft och har denna sjukdom och som kämpar emot den med alla medel de har.

Nu har jag varit på min andra mammografi och fick brevet igår från sjukhuset.

Som sagt, förr i tiden tänkte jag inte så mycket på det men nu i helgen ska jag fira!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar