tisdag 5 maj 2015

TÄVLINGSDAGS !!

Idag är det ingen vanlig dag.. Idag ska jag åka på tävling på kvällen!! Fast då utan Brana men med det näst bästa, Svipa & Nilla..  jag ska vara hästskötare, mental tränare för Nilla, ha koll på alla startande osv.. ni vet.. en sån där person som har koll på allt så att den som tävlar kan fokusera på tävlandet.. 


Jag ser fram emot såna här rosetter men så länge de båda gör sitt jobb väl utfört så är vi nöjda.. Det är Passmästerskap på Toftinge på kvällen, SM-kval, och de ska tävla i grenarna PP1 och P2.. Vilket innebär Stilpass och Speedpass. 

Stilpass PP1 innebär att man gör följande moment:

Valfri gångart 
Mellan startlinje och 25 meter fattar ryttaren galopp
Mellan 25-50 meter så ska flygande pass infinna sig
Efter 150m markering (men före 200m markering) skall hästen tas ner till skritt, tölt, trav.

Speedpass P2 innebär:
Flygande pass 100m från start till mål
Hur man startar och avslutar spelar ingen roll.. 

Svenska passklubben är en nystartad förening så jag återkommer med lite mer info om hur jag tyckte det gick för klubben och hur det gick för Nilla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar