onsdag 27 maj 2015

1 år som husägare

Wohoo, Idag firar huset och jag BOMULL! Vi har nämligen kamperat ihop i 1 år.

Jag flyttade från det här. En hyrd stuga på ca 25kvm precis vid stallet i Klingsboda, ingen tomt. Ett litet vardagsrum/kök, ett sovrum och ett badrum med vattentoalett, dusch och tvättmaskin.  

Till det här. Ett köpt hus på 49kvm med altan på 25kvm och en tomt på 1600kvm. Stort vardagsrum, två sovrum, ett litet kök och ett badrum med förbränningstoa, dusch och tvättmaskin

Det har hänt så mycket under det här året med huset, så jag minns inte riktigt allt. 
Den har renoverats totalt invändigt, varenda centimeter är målat inne, badrummet är helt nyrenoverat och toa, dusch, tvättmaskin är nyinköpta, ca 15 träd är borta från baksidan, massa saker har tagits bort från tomten och miljoner med vändor till soptippen. Altan har byggts om, gångbro har renoverats, förråd städats, två förråd har rivits, pumpledning har grävts upp och fått värmekabel, jordfelsbrytare installerad, luftvärmepump installerad, rabatter borttagna och nylagda, ett förråd tömt.. 

Det har varit så mycket och så intensivt, särskilt i början, och jag har så många att tacka som har hjälpt mig men de två personer som har hjälpt mig mest är förstås mina föräldrar

Fy attans vad de har fått jobba hos mig. Första veckorna när vi tömde huset och gjorde huset möjligt att bo i, jobbade de stenhårt från 8 på morgonen till 24 på kvällen - bara för att jag drev på så hårt. De har hjälpt mig med allt, från målning till trädkapning och även utbildat mig på det mesta. De har kommit med goda råd och varit mitt bollplank - det gör de fortfarande. Tempot är lugnare nu men jag får fortfarande hjälp, tips och råd från dem.. Underbara föräldrar..
Så här glada var Ida & Jag för exakt ett år sedan när vi för första gången kom in i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar