söndag 31 mars 2024

Trail

 Jag tänkte att stoet som jag tränar behöver lite mental träning så jag planerade att bygga upp en stor trail-bana med en massa läskigheter i fredags. Men, eftersom banan tar en tid att bygga och det kanske var andra som var intresserade lät jag banan stå kvar under hela fredagen. Det blev väldigt populärt! Folk kom och gick och tränade sina hästar (och hundar) på det ena momentet efter det andra. 

Träningshästen klarade av det mesta med bravur, lite läskigt med att gå under presenning. 


Teo fick förstås också träna och jag noterar att hans kommunikation med bakbenen är inte riktigt perfekta. För han glömde bort dem när vi gick över bommar/däck, så han kraschade en hel del. Det ska jag öva på, allt annat var rätt enkelt enligt Teo.. och ja, det är han under presenningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar