onsdag 4 januari 2023

Frusen häst

 Jag tänkte rida igår efter att ha låtit Teo vila dagen före men tyvärr hade jag missat väderprognosen lite på morgonen och jag hade satt på Teo ett för tunt täcke. Han frös så han skakade när jag kom på eftermiddagen. Han är helrakad eftersom han står i ganska varmt stall och även är en smula slö så jag behöver all hjälp jag kan få för att få honom pigg och en helrakad häst är lite piggare, enligt mig.

Men igår kände jag mig väldigt elak för jag hade tagit på för tunt täcke. Det blev lite käk för honom och en mysig pyjamas i form av rosa fleece med hals som har hjärtan på sig. Själv åkte jag hem direkt efter han hade fått allt foder han behövde och imorse så blev det en smula tjockare täcke. 

Ska lova mig själv att alltid ha minst ett foto vid varje inlägg.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar