torsdag 3 oktober 2019

Energi-tur

Igår vad det väldigt roligt i stallet.. Kanske för att det regnade - för då blir jag lite extra glad och pigg eftersom jag gillar höstlikt väder, alltså när det är kallt, ruggigt och blåsigt. Regnet får man bara glädjas åt, det finns inget att göra åt att man blir blöt förutom att ha ombyte med sig.

Så min stallkompis och jag tog 8km rundan i ett hejdundrande tempo. Tölt för hela slanten och många tempoväxlingar. Det är så kul nu för nu kan även stallkompisen och hennes häst hänga med och känna sig trygga i högre tempo. Och det ser så vansinnigt snyggt ut när hennes häst dundrar på i högre tempo!! Riktigt snygg den där hästen..

Energifylld blev jag och väldigt glad (och blöt) åkte jag hem med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar