tisdag 29 augusti 2017

Tävla

Eftersom jag fick rådet av min tränare att börja tävla så har jag nu börjat försöka förstå det nya systemet som SIF har börjat med..

Medlem är jag redan, det fixade jag i början av året eftersom jag visste med mig att det började närma sig tävlingar och då måste man vara medlem i en lokalklubb.

Jag såg något väldigt bra på SIF:s hemsida.. En organisationskarta på tävlingsplatser med en liten lätt beskrivning av varje plats - det var välkommet!!

Om man ska tävla officiella tävlingar så behövs ryttarlicens. Det fanns även en väldigt tydlig beskrivning om hur man ska göra för att ta ut sådan.

Men hur ska jag hitta tävlingarna?? Jomen där har SIF också löst det.. Genom att gå in i tävlingskalendern så har de skrivit en liten instruktion på hur man gör.

"Propparna" som då är själva tävlingsinformationen är väl helt ok men det skulle vara trevligt att se vilka nivåer de har. Men där har då den här Indata löst det genom att man kan filtrera sökningen och välja vilken nivå man vill se. SMART!!

Då var det bara grenarna kvar som man vill se men här gick det inte längre.. Nu får man gå in i varenda propp och kontrollera om "din" gren finns med på tävlingen. Men det blir bara en liten mini-info så fort man klickar i "öppen anmälan" och så ser du allt du behöver veta. Skönt..  Vill man veta mer ändå så klickar man bara på "mer information"

Lätt smidigt och enkelt.

Det enda nu jag kan "klaga på" är att man inte kan anmäla sig på varenda tävling via den här sidan.. T ex Örnäs, så står det inte var man ska anmäla sig någonstans men på vissa står det "anmälan via Icesale"och på vissa kan man anmäla sig direkt på den här sidan (indata alltså).

Ska jag verkligen tävla det här året?!? Urk..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar