måndag 12 februari 2024

Semelridning, Min dag & Blodprov på trasselsudd

 I helgen har vi startat en ny tradition. Nästan hela stallet red ut tillsammans en liten härlig runda och efteråt blev det fika och semla. Väldigt kul och det är sånt här som gör hela gänget till ett gäng och inte individer. Älskade det. Teo gillade det verkligen för han hummade, knorrade och donade hela turen.


Idag, 12/2 är det MIN DAG. Inte för att det var någon speciell dag men det är min födelsedag. Det enda firande jag gjorde var att hissa flaggan. 

Och så åkte trasselsudden och jag till AniCura igen för att ta blodprov. Vi gör det med jämna mellanrum för att se hur hon mår. Hon har opererats för insulinom (cancer på bukspottskörteln) och de fick inte bort allt så någonstans i bukhålan finns en liten fuling som kan växa till sig. Så jag har koll på hennes socker och glukos så att ingenting blir värre. Veterinären och alla djurskötare blev mäkta imponerad över att hon mådde så bra, för enligt deras uträkning borde hon må riktigt dåligt nu. Men hon mår bra!
Dock tyckte hon synd om sig själv efter provtagningen. Svar kommer om några dagar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar