onsdag 5 januari 2022

Glashalt

 Jag älskar att rida på isen och gör det ofta och gärna, dock inte på sjöar utan på grusvägar som är isiga.. Eller paddocken som numera är som en ishockey-rink. Det är nästan bara jag och min stallkompis som rider, töltar, travar, galopperar överallt för alla andra i stallet tycker isen är lite läskig och vågar inte rida på i samma tempo utan skrittar mestadels. Vilket jag förstås respekterar och förstår. 

Men jag älskar det och Teo likaså. Vi tränar på ridvolten på mornarna och rider ut tillsammans med stallkompis på grusvägarna.. Eller isvägarna nu då. 

Solfari däremot.. Han lider av isen. Barfota och glider överallt. Hagen är isig och vägen till och från hagen är isig. Nu är den så pass isig, vägen alltså, så jag har blivit tvungen att öppna alternativa vägar till deras hage. Tyvärr sandas inte vägen till hagen så det är en ren skridskobana. Hovslagaren kommer den 20:e så vi får helt enkelt anpassa oss efter underlaget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar